14 Mayıs 2013 Salı

Zeytinyağlı Yaprak Sarması

Anne ve kayınvalide tariflerini birleştirip kendimce bi kaç şey daha ekleyerek zeytinyağlı yaprak sarma cesaretini gösterdim.Pişirmeden önce bir gece dolapta beklettiğimden midir nedir sonuç ilk deneyim için çok başarılı oldu. İşte tarif...

 Malzemeler: 

1  kg taze yaprak

2 su bardağı pirinç

1 büyük soğan

1 çay bardağı zeytinyağı

1 su bardağı kuş üzümü

1 tatlı kaşığı tuz,

1 çay kaşığı toz şeker

karabiber,kuru nane,pul biber,yeni bahar,tarçın

2 su bardağı su

Limon dilimleri


Hazırlanışı :

Öncelikle işe taze yaprakların kart olanlarını elemekle başlıyoruz.Sarılmaya layık olanların saplarını koparıp güzelce yıkıyoruz.Bu kısımda kopan saplardan beş on tanesini pişirirken kullanmak için saklıyoruz.Genişce bir tenceye yarısına kadar su doldurup kaynatıyoruz ve kaynayıca yıkanıp süzülen yaprakları dikkatlice tencereye atıyoruz yaklaşık 6-7 dk. kaynatıp sudan çıkartıyoruz.

Yapraklarımız bir köşede kendilerinden geçmiş halde soğuyup dinlenirken biz de boş durmayıp iç harcını hazırlıyoruz.Bu kısım çeşitli yerlerde isteğe göre farklılık gösteriyor sanırım.Örneğin annem iç harcını pilav gibi pişirerek hazırlar, kayın validem ise hiç pişirmeden yapıyor.Ben de ikisinin ortasında bi yöntemle kavurarak hazırlardım.Şöyle ki; bir büyukce soğanı rendeleyip 1 çay bardağı zeytinyağında kavuruyoruz sonrasında ayıklayıp yıkadığımız pirinçleri ilave ediyoruz.Sonra baharatları ekleyip tatlandırıyoruz.En son ıslatılmış kuş üzümlerini de ekleyip ocağın altını kapatıyoruz.Dinlenip soğuma sırası iç harcına geldi.O bi kenarda soğurken biz de hiç durmadan durmak yok ortalığı toparlayıp hoop tertip ve düzenden  artı 10 puanı kazanıyoruzz :)

Malzemeler soğudu,ortalık derli toplu...Kalan kısım kimisi için çok eğlenceli kimisi için de tam bir eziyet;ben ilk deneme heyecanından olsa gerek çok keyif aldım.Bir tepsiye malzemeleri hazırlayıp geçtim tv karşısına başladım sarmaya...Pirinçler pişerken şişecekleri için iç harcı her yaprak için bir çay kaşığı ölçüsünde kullandım.

Sarma işlemi tam makineye bağlamışken bitiverdi ve sıra tencereye dizme kısmına geldi.Bu kısımda tencere dibine sararken yırtılan yahut gözümüze kart gelen yaprakları üvey evlat muamelesi yaparak yerleştiriyoruz.Sonra sarmalarını sıra sıra diziyoruz ve en üste en başta ayırdığımız yaprak saplarını ve ekşi seviyorsanız bi kaç ince limon dilimini serpiştiriyoruz.Sarmaların pişerken açılıp saçılıp sırayı bozmalarını önlemek amacıyla da tencere içene sığabilecek ölçüde porselen bir tabağı ters çevirip yerleştiriyoruz.Son olarak da tencereye biraz zeytinyağı gezdirip 2 su bardağı suyu ekliyoruz.Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz.Hepsi bu... :)





  AFİYET OLSUUN




   *Bu arada ben sarmaları tencereye dizdikten sonra sapları,limonu zeytinyağını ve suyunu koymadan bir gün boyunca buzdolabında beklettim.Dinlendiğinde lezzeti artarmış diye söyler annem ancak daha çok ertesi gün evde olmayacağımızdan sebepti :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder